Sen kluczowym elementem prawidłowego funkcjonowania

0
4
sport i sen

W dzisiejszych czasach ze względu na zbyt duży nadmiar różnorakich obowiązków nie mamy czasu na nic. Jesteśmy co raz bardziej zabiegani – co sprawia, że nasza doba kurczy się w zastraszającym tempie a przypomnijmy, że ma ona zaledwie 24 godziny.

Za mało snu

Większość ludzi, którzy pracują codziennie po kilkanaście godzin – pracę wykonuje kosztem snu. Jeżeli dołożymy do tego siedzący tryb życia, zero ruchu no to mamy zagwarantowane problemy ze zdrowiem w najbliższym czasie. Odżywienia również odgrywa ważną rolę. A więc sport i sen, to jedne z najważniejszych czynników, które mają wpływ na nasze zdrowie. Ale w jaki sposób albo co zrobić aby starczyło nam czasu na upchanie w naszym dniu tych dwóch czynności? Zacznijmy od tego, że sen odgrywa bardzo ważną rolę w naszym życiu. Jeśli nie śpimy przez jeden dzień jesteśmy podirytowani a nasz zmysł koncentracji jest na kiepskim poziomie. Do tego dochodzi ogromne zmęczenie fizyczne i psychiczne. Chcemy zaoszczędzić kilka godzin czas kosztem snu, ale to nigdy nie jest dobry pomysł. Przyczynia się to w późniejszym terminie do sporych problemów. To samo tyczy się sportu. Jak wspomniałam wcześniej ze względu na brak ruchu co raz młodsze osoby mają co raz to większe problemy ze zdrowiem. A wystarczyłoby aby codziennie udaliśmy się na spacery. Może na początku ciężko będzie się zmotywować, ale uważam, że warto zaczynać od małych kroczków.

Spacery w weekendy

Jeśli nie masz chęci, albo czasu – tak sobie przynajmniej wmawiasz żeby iść na spacer – zacznij od spacerów w weekendy. Przyzwyczaj swój mózg do tej aktywności. Im bardziej będzie przyzwyczajony, tym zacznij wprowadzać inne aktywności lub więcej spacerów do swojego życia. Mózg, to diabelski organ. Często po wykonaniu jakiejś czynności, która męczy nasz organizm – robi wszystko aby zniechęcić Cię do dalszych ćwiczeń. Warto mu powiedzieć STOP! I po prostu robić swoje. Spacery zalecam zwłaszcza osobom, które nigdy nie ćwiczyły bądź mają problem z nadwagą. Broń Boże nie zaczynaj od intensywnych ćwiczeń, które mogą skończyć się kontuzją. Wbrew powszechnej opinii wszelakie ćwiczenia fit, które są dzisiaj bardzo popularne nie są aż tak zbawienne dla naszego organizmu. Najlepiej jest wykonywać ćwiczenia siłowe. Wykonując w odpowiedni sposób – patrz – słowo klucz jesteśmy w stanie swoją sylwetkę w odpowiedni sposób wymodelować. Na koniec wspomnę jeszcze parę słów o diecie. Dieta i systematyczne jedzenie pod postacią wartościowych posiłków jest kluczem do sukcesu. Pomijanie któryś z posiłków sprawia, że nasza równowaga zostaje zaburzona co po jakimś czasie odbije się na naszym organizmie i zdrowiu dwukrotnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here