Zapotrzebowanie kaloryczne dla kobiet w ciąży

Jeżeli wydaje ci się, że w ciąży możesz jeść bezkarnie wszystko, na co tylko masz ochotę, to niestety jesteś w błędzie, który może się kosztować utratę zgrabnej sylwetki. Przyszłe mamy mają sporą tendencję do przeceniania tego, ile wynosi ich zapotrzebowanie na kalorie. Wydaje się im, że skoro w ich ciele rozwija się teraz nowe ciało, muszą karmić już nie tylko siebie, ale także i małego potomka. Jest to prawda, ale w rzeczywistości twój maluszek nie potrzebuje aż tak dużo pokarmu. Póki co jego zapotrzebowanie jest bardzo niskie. Ciąża nie powinna zatem skłonić cię do przejadania się. Jeżeli teraz zaczniesz się objadać, później znacznie trudniej będzie ci powrócić do dawnej i szczupłej sylwetki.

Tak naprawdę w pierwszym trymestrze ciąży twoje zapotrzebowanie na kalorie pozostaje zwykle niemalże bez zmian. Powinnaś jeść tyle, co dotychczas. Stosuj więc swoją zwyczajną dietę, jeśli tylko dobrze się na niej czujesz i jeśli w pełni ci ona odpowiada. Nie możesz spożywać większych ilości pokarmów, gdyż doprowadzi cię to do tycia. Oczywiście ciąża rządzi się swoimi prawami i na pewno spowoduje u ciebie znacznie większą ochotę na te różnorodne produkty spożywcze, jakich nigdy wcześniej nie tykałaś oraz zwiększone łaknienie na słodycze i niezdrowe przekąski, jednakże z pokusami jesteś w stanie i powinnaś walczyć. Czasami możesz sobie pozwolić na coś niekoniecznie zdrowego, ale pamiętaj, by uwzględnić to w bilansie kalorycznym. Na ogół staraj się jednak jeść zdrowo. Odżywcze i wartościowe posiłki lepiej wpłyną na rozwój maluszka.

zarzadzaniekaloriami.pl

Redakcja bloco.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *